Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019

Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων κατά το σχολικό έτος 2019-20




Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 190790/Δ7/04-12-2019 εγκύκλιο ΥΠΑΙΘ σχετικά με την υλοποίηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων για τη σχολική χρονιά 2019-2020 ισχύουν περιληπτικά τα παρακάτω:

Α. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-2020
üΚλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις της στο περιβάλλον, την υγεία και την πολιτιστική κληρονομιά
üΚάπνισμα: σημασία της πρόληψης, επιπτώσεις για την υγεία, το περιβάλλον και τον πολιτισμό

Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να εκπονήσουν Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων καλούνται να συμπληρώσουν α) το συνημμένο Έντυπο Υποβολής Προγράμματος και β) την Ηλεκτρονική Φόρμα Υποβολής Προγράμματος στους παρακάτω συνδέσμους:
α. για τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:  

β. για τα Προγράμματα Αγωγής Υγείας:

γ. για τα Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων:

Μέχρι την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2019 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί:
Α. Η κατάθεση του εντύπου Σχεδίου Υποβολής Προγράμματος στο Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων συνοδευόμενη από Αντίγραφο Πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων και Ονομαστική κατάσταση των μαθητών/τριών της ομάδας (τάξη, τμήμα, τμήμα ειδικότητας) που υλοποιούν το συγκεκριμένο Πρόγραμμα.
Β. Η συμπλήρωση της αντίστοιχης Ηλεκτρονικής Φόρμας Υποβολής Προγράμματος

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ
Τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων που υλοποιούνται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διαρκούν τουλάχιστον τρεις (3) μήνες και υλοποιούνται εντός ωρολογίου προγράμματος, σύμφωνα με το Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109).  Τα εν λόγω προγράμματα σχεδιάζονται και εφαρμόζονται:
α) στις τάξεις Α΄- Δ΄ στο πλαίσιο (αα) της Ευέλικτης Ζώνης και (ββ) της διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του Προγράμματος Σπουδών, ώστε μέσω της διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης, να επεκτείνεται το περιεχόμενο των προτεινόμενων θεματικών και να διερευνώνται όλες οι πτυχές του επιλεγμένου θέματος.
β) στις τάξεις Ε΄-ΣΤ΄ στο πλαίσιο διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του Προγράμματος Σπουδών, αξιοποιούνται διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις για την ολιστική εξέταση/διερεύνηση του θέματος που πραγματεύεται το ΠΣΔ.
Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να υλοποιεί έως και τρία (3) Προγράμματα, σε ένα εκ των οποίων δύναται να ορίζεται ως Συντονιστής/στρια. Σε κάθε Πρόγραμμα συμμετέχουν έως τρεις (3) εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένου/ης του/της Συντονιστή/στριας. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει μέχρι και σε δύο (2) ΠΣΔ.
Για τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ισχύουν τα ανωτέρω, αντιστοίχως για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Κάθε Πρόγραμμα μπορεί να υποστηρίζεται από τριμελή ομάδα εκπαιδευτικών και μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή/και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, ανά Τμήμα ή ομάδα μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τη δυνατότητα διεπιστημονικής προσέγγισης και συνεργασίας.
Για τον αναλυτικό σχεδιασμό προγράμματος συμπληρώνεται το «Σχέδιο Υποβολής Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων», υπόδειγμα του οποίου επισυνάπτεται. Τα προς υποβολή Σχέδια Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων εγκρίνονται, σε ειδική συνεδρίαση, από τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής μονάδας. Στη συνέχεια, υποβάλλονται στις Υπεύθυνες Π.Ε. και Α.Υ. της ΔΠΕ Δυτικής Αττικής, προκειμένου εκείνες να δώσουν τεκμηριωμένη εισήγηση έγκρισής τους στην Επιτροπή Σχολικών Δραστηριοτήτων. Για την τελική έγκριση των Προγραμμάτων αρμόδιος είναι ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, αφού λάβει υπόψη του την εισηγητική πρόταση της Επιτροπής Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Οι μετακινήσεις μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων εγκρίνονται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το Π.Δ. 79/2017 (Α΄109) όπως ισχύει.
Τα εν λόγω προγράμματα σχετίζονται με τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και πολιτιστικά ζητήματα, που απασχολούν ιδίως τις τοπικές κοινωνίες και χρειάζεται να επιλυθούν με γνώμονα τις αρχές της αειφορίας. Αντλούν το θεματικό περιεχόμενό τους κυρίως από τα ζητήματα αυτά και επιδιώκουν, στο μέτρο του δυνατού, να συνεισφέρουν με τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες τους στην επιτυχή αντιμετώπιση και ορθολογική διαχείριση των περιβαλλοντικών και άλλων προβλημάτων. Στο πλαίσιο αυτό παρατίθεται στην επισυναπτόμενη εγκύκλιο (σελ. 10, 11) ενδεικτική θεματολογία που αφορά στους τομείς του περιβάλλοντος, της υγείας και του πολιτισμού.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Για την υποστήριξη των Προγραμμάτων οι Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων βρίσκονται στη διάθεση των εκπαιδευτικών στον αριθμό τηλεφώνου 2131600830 για την παροχή κάθε αναγκαίας συνδρομής σχετικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των Προγραμμάτων (χορήγηση εκπαιδευτικού υλικού και βιβλιογραφίας, θεωρητική και πρακτική υποστήριξη, καθορισμό συναντήσεων, ενημέρωση για δυνατότητες συνεργασίας με κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς φορείς καθώς και με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, δημόσιους οργανισμούς κλπ). Στη βιβλιοθήκη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων υπάρχει ποικίλο εκπαιδευτικό υλικό (βιβλία, CD-Rom, φυλλάδια, εκπαιδευτικά πακέτα κλπ), το οποίο δανείζεται στους εκπαιδευτικούς που εκπονούν Προγράμματα αντίστοιχης θεματικής. Επίσης ενημερωτικό υλικό, που στοχεύει στην ουσιαστικότερη υλοποίηση των Προγραμμάτων, έχει αναρτηθεί στους διαδικτυακούς χώρους: «Περιβάλλον και Παιδεία» (για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) και «ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΡΩ» (για την Αγωγή Υγείας).


Οι Υπεύθυνες Π.Ε. και Α.Υ. Τσίγκου Α. και Σταματοπούλου Γ.






Ο Διευθυντής Δ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής


Παναγιώτης Σπύρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου