Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

"Συμβιώνω με τα ζώα γύρω μου" : εγκεκριμένο πρόγραμμα για την ανάπτυξης της φιλοζωικής κουλτούρας στα παιδιά και τους εφήβους


Συμβιώνω με τα ζώα γύρω μου

Είμαστε όλοι ζώα.
Ο καθένας και η καθεμιά είναι διαφορετικός και για να συμβιώσουμε χρειάζεται να κατανοήσουμε και να σεβαστούμε αυτή τη διαφορετικότητα.
Είτε έχουμε δύο , λιγότερα, περισσότερα ή καθόλου πόδια, είτε έχουμε μουστάκια, ή μάτια ή κεραίες, η μυρίζουμε με τη γλώσσα μας, είτε ζούμε στη ζέστη, στο κρύο, μέσα η έξω από το νερό, σε μικρές ή τεράστιες ομάδες, όλα τα ζώα θέλουμε να ζήσουμε, και να ζήσουμε όσο πιο ελεύθερα γίνεται.
Να κάτι κοινό σε όλα τα ζώα!
Τι σημαίνει όμως “σέβομαι” τα ζώα; Τι σημαίνει όταν λέμε ότι τα αγαπάμε και τα φροντίζουμε ή ότι είναι φίλοι μας; Γιατί κάποιοι άνθρωποι λένε ότι τα αγαπούν όμως η συμπεριφορά τους δείχνει το αντίθετο; Κι εμείς τι  μπορούμε να κάνουμε;
Αυτά και πολλά άλλα θα συζητήσουμε μέσα στην τάξη!
Εδώ  στο 
http://sumvionometazoa.wordpress.com/about/ 
θα βρείτε πληροφορίες, βίντεο, εκπαιδευτικό υλικό, φωτογραφίες και δουλειές μαθητών και στοιχεία για το πρόγραμμα μέχρι τώρα.

Το πρόγραμμα διαρθρώνεται ως εξής:


Για το νηπιαγωγείο, τις Α΄ και Β'  τάξεις Δημοτικού
Το πρόγραμμα για τις μικρές ηλικίες περιλαμβάνει 20λεπτη διαδραστική παρουσίαση για τα ζώα συντροφιάς. Τα παιδιά καλούνται να πουν τι σημαίνει «να είμαστε φίλοι» και πως μπορούμε να έχουμε μια τέτοια σχέση με κάποια ζώα. Μέσα από εικόνες και αφήγηση μαθαίνουμε πως να τα φροντίζουμε με βάση τις δικές τους ανάγκες, πως να διαβάζουμε τη γλώσσα του σώματος, και πως να τα προσεγγίζουμε. Στη συνέχεια οι μαθητές  ζωγραφίζουν γάτες και τους σκύλους και όσα χρειάζονται για να ζήσουν ευτυχισμένοι. Στόχος, σε αυτήν την ηλικία, είναι να τεθούν οι βάσεις για τη δημιουργία μιας υπεύθυνης στάσης απέναντι στα ζώα,  μέσα από τη σωστή πληροφόρηση και την κατάρριψη σχετικών μύθων.

Για τις Γ΄-ΣΤ΄ τάξεις Δημοτικού
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαδραστική παρουσίαση σχετικά με τις αρχές της συμπεριφοράς και της βιολογίας κυρίως των ζώων συντροφιάς, τα δικαιώματα τους και τις υποχρεώσεις μας απέναντί τους.  Μέσα από παραδείγματα καλών πρακτικών μαθαίνουμε  πώς μπορούμε να τα φροντίζουμε με βάση τις δικές τους ανάγκες, και αφιερώνεται χρόνος στο θέμα των κακοποιήσεων και στο πως μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης γίνεται αναφορά στα εξωτικά είδη καθώς και στα είδη που γίνονται αντικείμενο έκθεσης σε τσίρκο και ζωολογικούς κήπους. Στη συνέχεια τα σχολεία που επιθυμούν θα αναλαμβάνουν με την υποστήριξη του Συλλόγου να προχωρήσουν σε δικές τους δράσεις για να ενημερώσουν τους συμμαθητές, την οικογένεια και τη γειτονιά τους.



Έγκριση υπ' αρ. πρωτ. 41979/Γ7/28-3-2012  του Τμήματος Β΄ της Διεύθυνσης Σ.Ε.Π.Ε.Δ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου